Zabiegi i metody, które stosuję w terapii:

Manipulacja powięzi wg Luigi Stecco (FM)

Jest to metoda terapii manualnej tkanek miękkich o dużej skuteczności w zwalczaniu m.in. dolegliwości bólowych. Terapia polega na manipulacji określonych punktów w ciele człowieka, w których na skutek przeciążeń, urazów czy stanów zapalnych, doszło do zgrubienia powięzi i ograniczenia jej przesuwalności. Celem terapii jest więc przywrócenie ślizgu w zmienionej chorobowo tkance.

Opisane zmiany w powięzi powodują nieprawidłowe rozłożenie sił działających na inne obszary ciała, czego efektem jest ból, ograniczenie ruchomości oraz spadek siły mięśniowej często w miejscach znacznie oddalonych od miejsca restrykcji powięziowych . W praktyce oznacza to, że fizjoterapeuta pracuje z tkanką w zupełnie innej lokalizacji niż problem zgłaszany przez pacjenta. Jest to cecha charakterystyczna dla tej metody terapeutycznej.

Terapia wywołuje reakcję zapalną, która osiąga szczyt po 12 godzinach i trwa nawet do 5 dni. Dopiero po jej ustąpieniu rezultat manipulacji staje się widoczny i można przystąpić do ewentualnej kontynuacji leczenia, jak i intensywnej aktywności sportowej.

Masaż tkanek głębokich

Masaż tkanek głębokich inaczej masaż głęboki ma na celu zlikwidować restrykcje i przywrócić właściwe napięcie w układzie mięśniowo-powięziowym. W efekcie dochodzi do poprawy ukrwienia tkanek i zwiększenia ich elastyczności, zwiększenia ruchomości w stawach, a nawet przywrócenia prawidłowej postawy ciała.

Terapeuta podczas tego masażu nie stosuje żadnego schematu, na podstawie badania palpacyjnego lokalizuje tkanki napięte, o zmniejszonej przesuwalności, a następnie poddaje je rozluźnieniu w sposób bardzo powolny i niezwykle precyzyjny.

Masaż głęboki odbywa się bez użycia środka poślizgowego, często z czynnym udziałem pacjenta, który na polecenie fizjoterapeuty wykonuje określone ruchy.

Pinopresura

Pinopresura to terapia odruchowa, w której następuje aktywizacja procesów samonaprawczych organizmu.

Do zabiegu używa się tzw. gwoździ (pinów) oraz „noży” (katów), którymi uciska się określone punkty na ciele. W efekcie dochodzi do pobudzenia odpowiednich ośrodków w ośrodkowym układzie nerwowym regulących pracę układu mięśniowego, naczyniowego czy endokrynnego wywołując odruchowe rozluźnienie zgromadzonych napięć i zmniejszenie bólu.

Pinoterapia znakomicie działa zwłaszcza na obszary, które są objęte dysfunkcjami w zakresie przewodnictwa nerwowego, w celu jego poprawy i tym samym wzmocnienia siły mięśni. Technika ta znakomicie sprawdza się przy leczeniu bólów mięśniowo-powięziowych, ograniczeniu ruchomości w stawach, bólów głowy, kręgosłupa, a także w stanach pooperacyjnych i pourazowych.

Terapia manualna

Terapia manualna, jak sama nazwa wskazuje, wykonywana jest przy pomocy rąk fizjoterapeuty. Polega na różnego rodzaju uciskach, manipulacjach i mobilizacjach zarówno w obrębie tkanek miękkich, jak i stawów obwodowych czy stawów kręgosłupa. Celem takiego działania jest poprawa ruchomości stawowej i ślizgu warstw powięziowych, co powoduje przywrócenie równowagi napięciowej i zwiększenie ruchomości w obszarach nawet znacznie oddalonych od miejsca terapii. W efekcie dochodzi do doraźnego złagodzenia dolegliwości oraz uzyskania możliwie trwałej poprawy stanu zdrowia pacjenta.

Terapia manualna jest nieinwazyjną metodą leczenia i diagnostyki narządu ruchu.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, podanych w powyższym formularzu, wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na wysłaną przeze mnie wiadomość.